Optimizacija izpuha
06/04/2019Izpušni plini so stranski produkt delovanja avtomobilskega motorja, zato jim običajno ne namenjamo posebne pozornosti. Težko si tudi predstavljamo, da bi jih skušali optimizirati. Vseeno pa to stalno dela izpušni sistem, ki ima pomembno nalogo – ne gre le za cev, ki odvaja pline, temveč se izpuh tudi filtrira. Ob izgorevanju goriva nastaja veliko škodljivih snovi, ki jih ni pametno izpuščati v okolje, zato v sistemu najdemo kar nekaj filtrov. Delovanje takšnega sistema je torej možno optimizirati, poleg tega se lahko zgodi, da izpušni sistem vpliva na delovanje motorja, kar spet kliče po nekaterih prilagoditvah.
Kazalo vsebine
DPF filter
V dizelskem motorju pri izgorevanju goriva nastajajo nekateri trdni delci, ki zaidejo v izpuh in okolje, če jih ne filtriramo. Ker gre za škodljive snovi, je izpušni sistem takšnega vozila opremljen z DPF filtrom, ki služi prav zaustavljanju teh delcev. To je seveda pomembna naloga, za katero je pametno izbrati dober filter, ki bo sestavo izpušnih plinov kar se da nevtraliziral. Problem pa je v tem, da lahko DPF filter v nekaterih primerih ovira delovanje avtomobila, sčasoma se zamaši in zahteva čiščenje ali zamenjavo.
Včasih se odločimo za odstranitev DPF filtra, ki izboljša delovanje pri starih vozilih, to pa je tudi pogost ukrep pri športnih vozilih, pri katerih mora biti pot izpušnih plinov čim manj ovirana. Včasih je odstranitev DPF filtra sicer le začasna in ta filter nadomestimo z novim ali pa ga odstranimo le za čiščenje, lahko ga zamenjamo s posebno športno izvedbo, ki dopušča plinom nekaj več prostora za prehod v okolje. Odstranitev DPF filtra torej lahko vodi k izboljšavi delovanja vozila z dizelskim motorjem, je pa to običajno slaba odločitev s tega vidika, da brez filtra v okolje uhajajo škodljivi trdni delci neizgorelega goriva. Za optimizacijo sestave izpušnih plinov odstranitev DPF filtra ni priporočljiva, pravzaprav je bolje izpušni sistem opremiti z učinkovitejšim filtrom te vrste.